CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

perjantai 4. heinäkuuta 2008

Ruma, löysä ja kalpea pohjoinen kansa

Mua hävettää jo nyt mutta kirjoitanpa silti.

Mä nimittäin lähes vihaan kaikenlaista liikuntaa. Ja tässä yhteydessä tanssimista ei lasketa urheilun, vaan hauskanpidon kastiin.

Siis, ensinnäkin, mä vedän päivittäin hitonmoisia määriä hiilareita. Toiseksi, istun koneella ja möllötän, ellen tylsisty puolikuoliaaksi töissä. Vanhat vaatteet ovat alkaneet kiristää ja puristaa mitä mielikuvituksellisimmista paikoista, kasvot ovat pyöristyneet ja käsivarret hölskyvät. Voisinpa todeta sellaisenkin tosiasian, etten tunne itseäni kovin seksikkääksi, kun huomaan vielä suht' pienen rasvaprosenttini puristuvan rintaliivien alta inhasti. Jeeeeppp.

Oikeasti en ole lihava, edes vähääkään ylipainoinen, mutta jo useampi vuosi sitten terveydenhoitaja varoitti minua viskeraalisen rasvan aka keskivartalolihavuuden vaaroista. Edes laihimmillani huomattavasti alipainoisena vatsani ei ollut lättänä, vaan se on aina ollut pömppö ja negatiivisen huomioni keskipiste. Olen siis riskiryhmässä, ja siksi minulle onkin kehkeytynyt jonkin asteinen ulkonäköpakkomielle treenatusta vatsasta tyyliin jo aiemminki mainittu Gisele Bünchen:


Vaan tässä tulee koko postaukseni noloin kohta: en onnistu kampeamaan 174 senttistä ja ties kuinka monta kiloa painavaa varttani kuntosalille, lenkkipolulle tai ihan minne vain, missä kävelisin paikasta A paikkaan B enemmän kuin kymmenen askelta edestakaisin. Vaikka pinnallinen ajatusmaailmani ja terveydenhoidon ammattilaiset ovat yhtä mieltä siitä, että tarttis tehrä jotai, en kykene, en onnistu! Tekosyideni mahtivoima on hirmuinen ja kaikkivoipa. Blah.

Huono itsetuntoni kärsii romahdusmaisesti löystyvästä vartalosta, eivätkä toimintatapani ainakaan pidennä elinikääni. Kaikki on huonosti, jos en liiku ja katso syömisiäni. Lisähuomautuksen arvoinen seikka lienee sekin, että viime aikoina olen alkanut vierailla entistä useammin karkkihyllyllä. Suklaata ja säilöntäaineita? Kyllä kiitos!

En tiedä mistä tämäkin avautuminen sai alkunsa, mahdollisesti erään miesvoittoisen keskustelupalstan kirjoituksista, jotka herjaavat suomalaisten ulkonäköä rumin sanakääntein. Olen kuin tyhjänpuhujapoliitikko, joka osoittaa havaitsevansa ongelman, muttei tee mitään parantaakseen tilannetta.

0 kommenttia: